Sortida Festa major de Maó (Menorca)

publicat ha: Blog, Destacades, Sortides, Sortides 2018 | 0

Aquest any ens hem bolcat per fer una sortida a les illes, fa 2 anys vam anar a Mallorca i aquest any hem tingut la sort de ser convidats a Menorca, concretament a Maó, una ciutat molt bonica i de la qual ens emportem molt bon record per la gent que hi viu i més concretament de l’excel·lent acollida de la colla gegantera de Maó!

El dijous 6 de setembre vam haver de matinar molt, vam quedar a les 3 del matí per a anar a buscar l’avió, ja en teníem 3 que anaven al ferri cap a Menorca i vam fer quadrar els horaris per arribar tots a la mateixa hora.

Vam arribar i ja ens esperaven la gent de Maó, un detall molt bonic per la seva part!

A les 10:30 teníem recepció a l’ajuntament i després de la rebuda de l’Alcaldessa i l’intercanvi de records de la trobada vam anar al Pavelló on passaríem aquests 4 dies.

A la tarda, als vols de les 16:30 vam anar a l’ajuntament a baixar els gegants que els havíem guardat allí i que durant les festes estarien allí exposats, els vam baixar per les escales i els vam plantar a la plaça perquè la gent pogués veure’ls per primera vegada a Maó!

Vam fer una cercavila amb les colles de l’illa i vam acabar sobre les 20h, tot seguit vam sentir el pregó d’inici de les festes i vam poder guardar els gegants, donant pas a la cercavila de cavalls que allí és molt típica i molt bonica.

El dia següent ens esperava la segona cercavila, aquesta era la més llarga de les 3 que vam fer, era la cercavila més important i la vam superar amb èxit, ja havíem recuperat forces i estàvem al 100%!, la vam començar una miqueta extraviats, ja que no sabíem bé la ubicació i mentre els geganters de Maó ja ens van treure els gegants i ja els portaven, nosaltres ens uníem una miqueta després tocant la cançó de Ja som aquí!

Pensàvem que seria molt dura però va ser molt agradable aquesta cercavila, anàvem parant contínuament a llocs referents i això va fer que no es fes pesada i molt divertida!

A la nit vam poder gaudir de la festa major amb els cavalls i la música de revetlla que hi posaven perquè la gent pugues seguir les festes!

Ara tocava matinar una miqueta, ja que aquesta cercavila era al matí, a les 8h ja estàvem baixant els gegants per les escales de l’ajuntament i esperant l’hora en què iniciéssim la cercavila, aquest cop només sortíem els de Maó i nosaltres com a protagonistes, una cercavila de 2h on vam poder veure la part baixa de la ciutat i vam poder creuar-nos amb la cercavila de cavalls on vam parar davant de la casa de l’alcaldessa per rendir honors, vam poder veure com els cavalls entraven a casa seva i també ho vam poder fer nosaltres, no abans havent plantat els gegants tot just al davant de la seva porta!

Vam seguir fins a arribar a l’ajuntament on una ballada final donava per finalitzada la nostra presencia a l’illa. A la tarda vam aprofitar per fer turisme per la ciutat de Ciutadella que és molt bonica i vam fer un sopar de germanor de la nostra colla per anar acomiadant l’illa que tan bon sabor de boca ens estava deixant.

L’endemà ens quedava el comiat de la colla de Maó i ho vam fer amb un dinar de germanor, ens van convidar a un restaurant i allí vam dinar amb l’alcaldessa i ens vam poder acomiadar fins que el temps ens digui de tornar-nos a retrobar a l’illa!

Gràcies gent de Maó per la tan gran acollida que ens heu donat, tots els preparatius que heu organitzat per nosaltres i el ven organitzades que teniu les cercaviles! Us esperem per celebrar el nostre 25 aniversari i esperem estar a l’altura de la vostra hospitalitat! També hem d’agrair als portadors que ens van ajudar a treure els nostres gegants! Maó sempre estaràs dintre del nostre cor!

Pròximament posarem el vídeo resum festes de Maó

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *