Sortida Baó ident’CAT 2018

publicat ha: Destacades, Sortides, Sortides 2018 | 0

Comencem dient el que tots pensem, Baho és Baho, és una festa gegantera que destaca entre les altres, és una festa gegantera que ens agermana a tots els que anem allí. És una nit i un dia on totes les colles de gegants, de diables i de castellers s’uneixen per formar una gran festa per conservar la identitat i la cultura catalana.

El viatge el començàvem una mica malament, ja que vam haver de deixar el nostre remolc dels gegants a Alforja, quan el vam connectar a l’autocar no funcionaven els llums del darrere del nostre remolc i per molt que vam buscar alternatives no en vam poder trobar cap i vam optar per agafar la nostra Ribeta.

Vam arribar més d’hora que els altres anys, ja que havíem d’assistir a l’acte d’agermanament entre les entitats d’Alforja, la colla gegantera del Pere Mata de Reus i les de Baó.

En arribar vam haver d’anar corrents cap a l’ajuntament, ja que allí ens hi esperaven per començar l’acte d’agermanament.

En arribar el president de l’associació d’Aire nou de Baó va fer de mestre de cerimònies i ens va presentar el seu Vetlla i els regidors que fan possible que es celebri aquesta festa de identi’CAT 2018.

Després vam poder anar a deixar les nostres coses per poder començar la festa.

Els plans es van torçar una miqueta pels diables d’Alforja que havien de fer la seva actuació a la nit i no la van poder fer perquè es va posar a ploure molt i no van poder sortir!

A les 21 h, després d’haver sopat, va començar el primer concert dels Ebri Knight, un grup de folk-rock, trad– punk, molt bons la veritat.

Al voltant de les 22 h van acabar i els Músics d’Alforja junt amb els de Botarell vam decidir omplir el buit que deixava l’actuació que havien de fer les colles de diables, vam agafar els instruments i vam animar la festa fins que l’altre grup, els Goulamas’K, es preparaven per a començar.

Quan va acabar el concert, al voltant de la 1 de la nit, els músics vam tornar a tocar per a finalitzar la nit el millor possible i escalfant motors per a la cercavila del matí.

A les 8 h del matí ja estàvem aixecats preparats per esmorzar, al voltant de les 10 h vam muntar la Ribeta i ens vam unir a les altres colles per començar a fer la cercavila des del pavelló on estàvem.

Vam anar pels carrers del poble, feia molt vent i dubto que els nostres gegants haguessin sortit, ja que quan bufa tan fort, costa molt de dominar, així que pensant-ho millor, no ens va saber tant de greu que es quedessin a Alforja. En van sortir pocs i els pocs que ho van fer van patir bastant.

Vam arribar a la plaça de l’Església que està just al darrere de l’ajuntament i allí vam tocar diverses cançons i el ball final per deixar pas a les colles castelleres, que van començar a fer de les seves.

Un cop finalitzat tots els actes, ens vam dirigir al pavelló a esperar l’hora del dinar, vam menjar molt bé i seguidament van passar a fer entrega de regals i records donant per finalitzat el gran cap de setmana de l’identi’CAT 2018.

Per a nosaltres, aquesta sortida és molt especial, per què estem agermanats amb ells i els representem com a gegants de Baó, igual que ells ens representen com a Castellers d’Alforja. A part d’això, és un dels llocs on la festa gegantera ens uneix molt i ens fa sentir que val la pena estar al món geganter i que l’ambient i la passió de la música gegantera s’uneixen per destacar entre les festes geganteres. Gràcies gent de Baó, colla de Botarell, colla del Pere Mata de Reus entre d’altres, per fer-la possible! Ens veiem el pròxim any!!

Baó identi’CAT 2018 – Cercavila

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *